NARODNO POZORIŠTE "TOŠA JOVANOVIĆ"
  • ПОЧЕТНА
  • РЕПЕРТОАР
  • ДРАМСКА СЦЕНА
    • АНСАМБЛ
    • ПРЕДСТАВЕ
  • ЛУТКАРСКА СЦЕНА
    • АНСАМБЛ
    • ПРЕДСТАВЕ
  • КЛУБ ЉУБИТЕЉА ПОЗОРИШТА
  • О НАМА
    • УПРАВА
    • ЈАВНЕ НАБАВКЕ
    • НАГРАДЕ
    • ОПШТА АКТА
    • МОНОГРАФИЈА
    • СТРУКТУРА ЗАПОСЛЕНИХ И АНГАЖОВАНИХ ЛИЦА
    • ДОНАЦИЈЕ
Pesma Belog Kita - po motivima Mobi Dika Hermana Melvila
Adaptacija i tekst: Luka Kurjački i Antal Attila
Koncept i režija: Antal Attila
Dizajn scene i lutaka: Ferenczi Réka
Dramaturg: Luka Kurjački
Muzika: Antal Attila
Koreografija i scenski pokret: Senka Petrović
Muzički saradnik: Danilo Mihnjević
Asistent reditelja: Hajnalka Kovač
Lektor teksta: Ljiljana Pinterić
Lektor za scenski govor: Milica Janketić



Mobi Dik, mornar - Danilo Mihnjević

Kapetan Ahab, mornar - Miroslav Mačoš

Išmael - Kristian Kardoš

Kraljica, Pecaribić, Ajkula Šef, mornar - Senka Petrović

Gospa Kit, Lignja, Pip, mornar - Nataša Milišić

Plavi Kit, Ajkula br. 3, mornar - Sneža Popov

Drugi Kit, Ajkula br. 2, Tesar, mornar – Tantjana Barać

Ulješura, Stari Mornar, Krčmar, mornar – Aleksandar Dragar

Harpunaš Kvikveg, mornar - Andrija Poša

Oficir Stab, mornar – Olgica Trbojević Kostić

Ribice, mornar - Hajnalka Kovač
i svi još po nešto


inspicijent i sufler: Aleksandra Šalamon



izrada lutaka: Tibor Farago i Ferenczi Réka
oslikavanje dekora: Viorel Flora
majstor svetla: Robert Lacko
majstor tona: Vladimir Lucić
izrada scenografije: Miroljub Milićev,
Damir Ristić i Goran Janačković
stolarski radovi: Goran Janačković
krojački radovi: Aranka Aleksić
dekorateri: Vladimir Živin i Nikola Lalić
garderoberka: Ester Farago
šef tehnike: Vilmoš Kašlik



direktor pozorišta: Ivana Kukolj Solarov
umetnički savetnik pozorišta: Anđelka Nikolić
rukovodilac Lutkarske scene: Tatjana Paskaš
urednik: Ivan Trifunjagić
marketing: Boško Đelilović i Marijana Vujčin
dizajn: Uroš Stepanov

Reč reditelja
            Svako je čuo za Mobi Dika, belog kita, cara okeana, ali ga niko nije video. On je mit. On je najveći kit u okeanima, najstariji i najstrašniji. Uništio više kitolovačkih čamaca nego bilo koji drugi kit i čini se da je neuništiv. Kapetan Ahab je na jednom ranijem kitolovu već imao bliski susret sa njim, a ovog puta na čelu posade Pikvoda kreće u odlučujući pohod na velikog belog kita. To je epska borba čoveka sa prirodom, metafora o pokoravanju, ukroćivanju nemirnih, nepoznatih sila... međutim, već Melvilov roman krije u sebi mnogo više od ove fabule: detaljni opisi svih segmenata kitolova, života na palubi, kategorizacija svih u njegovo vreme poznatih kitova, itd. daju ovom romanu čudan, veoma moderan tok...

           Okeanolozi su pronašli jednog kita ulješuru koji govori na drugoj frekvenciji od svih ostalih kitova njegove vrste. Zanimljivost jeste u tome da osim njega, niko ne koristi tu frekvenciju, koja je znato viša od onog što kitovi koriste. Niko još nije pronašao tog usamljenog kita, koji već dugo dugo godina pliva sam po beskrajnim morima u potrazi za društvom...

           U našoj predstavi, sa jedne strane, pokušamo da prenesemo taj raskošni duh koji izbije iz romana i da kroz viđenje naratora Išmaela saznajemo priču o Ahabu i njegovoj posadi, a sa druge strane i da zaronimo duboko u more i da se upoznamo i sa morskim stvorenjima, njihovim životima, kako bi dočarali celovitiju sliku ove kitolovačke avanture.

           U Pesmi Belog Kita ćemo malo više saznati o samom Mobi Diku, zbog čega je on postao najstrašnija neman svih mora... Možda ako poznajemo ono što u nama stvara strah, možemo i da se oslobodimo tog straha...

Attila Antal, Zrenjanin, mart 2016



Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ПОЧЕТНА
  • РЕПЕРТОАР
  • ДРАМСКА СЦЕНА
    • АНСАМБЛ
    • ПРЕДСТАВЕ
  • ЛУТКАРСКА СЦЕНА
    • АНСАМБЛ
    • ПРЕДСТАВЕ
  • КЛУБ ЉУБИТЕЉА ПОЗОРИШТА
  • О НАМА
    • УПРАВА
    • ЈАВНЕ НАБАВКЕ
    • НАГРАДЕ
    • ОПШТА АКТА
    • МОНОГРАФИЈА
    • СТРУКТУРА ЗАПОСЛЕНИХ И АНГАЖОВАНИХ ЛИЦА
    • ДОНАЦИЈЕ